Tuesday 25 August 2009

Din trecut. Amina

Amina, floarea asta unde ai gasit-o?
De pe culmea veacurilor s-a nascut o floare
Neasemuita in inaltare
Fara petale fara corolla fara tulpina
Floarea asta unde ai gasit-o?
Floarea asta s-a nascut pe namol
In mocirla unde colcaiesc lighioane
Floarea curge pe un rau
Si floarea ii da curgerea si sensul curgerii
Floarea asta mi-am smuls-o din piept,
mi-a spus ea
din piept mi-am smuls-o
simtirile nu pot sa mi le mai zagazuiesc
pieptul mi s-a facut urias si dureros ca o luna infernala
floarea asta, rad si plang
ea nu neaga mocirla
durerea nu mi-o ostoieste
setea nu mi-o astampara
de asta am aruncat-o din piept.
Amina, lasa curgerea firii sa isi urmeze firul
Vei gasi alinare
Pieptul tau se va umple de lanuri de foc
De iarba amara
De apa sarata a marii
Si multi nenumarati cocostarci
Amina, ocroteste floarea
Floarea te va ocroti
Floarea ma arde,
mi-a spus ea.
Floarea nu are chip nu are simtire si nici obiectele simturilor prina ea nu le mai percep
Floarea asta ma acopera cu corola ei uriasa
Si din smarc rasar una peste alta noi si noi simtiri
Floarea asta ma doare
Frumusetea ei neasemuita ma doboara
Gratia ei ma napastuieste
Floarea asta scoate-mi-o din piept
Din durere-s facuta du-ma la taramul durerii
Ostoieste-ma de viata
Curma-mi firul
Floarea asta nu o merit
Floarea asta nu sunt eu
Prin ce accident absurd pe atata durere s-a nascut frumusetea?
Ea mi-a spus, floarea asta sa pluteasca prin lume
Floarea asta sa ia corpul meu
Sa salasluiasca in el.
Amina mi-a spus, straina sunt si departe de mine insami
Ma arunci in infern si ma dai cu tampla de soare
In doua secunde exacte pana trupul meu nu mai stie
Mintea mea nu mai intelege
De sus pana jos de jos pana sus
Daca se scurge timp sau simtire.
Amina, nu plange..
Luati-mi floarea asta din piept..toata uratenia mi-o descopera
Ochiul meu se ascunde
Ochiul meu nu vrea sa mai vada
Cu clei se astupa
Mana mea inerta nu mai apuca
Amina, departe, departe mi-a spus ca s-ar duce
Dincolo de timp dincolo de vedere
Pana uratenia pe care a crescut floarea se va ostoi
Cu aceeasi sete cu care azi Amina vrea sa curme firul de viata care inca inconjoara floarea
Cu o patura lunga sinuoasa si aspra de durere, de greata si de urat.

No comments: